Coffeeroots case webdesign

  • +

    Intensieve samenwerking

  • +

    Complete make-over van A tot Z

  • +

    Van informatief naar enthousiasmerend

  • +

    Private label in de spotlights

  • +

    Gebruiksvriendelijk bestelsysteem

De opdracht

“Creëer een nieuwe website waarin duidelijk wordt
waarom CoffeeRoots binnen de koffiebranche
dé beste keus voor private label is.”

De werkzaamheden

“Vriendelijk, professioneel, behulpzaam en resultaatgericht, dat zijn kernwoorden die ik met Third Floor Design verbindt. Het was een intensief traject maar we zijn ontzettend tevreden en trots op onze nieuwe website. Ook de aftersales is van hoge kwaliteit. Jongens klassewerk! ”

coffeeRoots

Jeroen Reijers

Coffeeroots

De uitdaging

CoffeeRoots is leverancier en producent van een breed assortiment bijzondere koffies. Op de oude website werd zoveel informatie gegeven dat de bezoeker door de bonen het bos niet meer zag. De routing was dus onduidelijk, met als gevolg dat bezoekers afhaakten: de site leverde relatief weinig op. Met name het aantal aanvragen voor ‘private label’ bleef achter, terwijl dit juist centraal staat in de strategie van CoffeeRoots.

De aanpak

Een goed project begint bij een goed gesprek. Het proces startte dan ook met het écht leren kennen van CoffeeRoots. Met de onderscheidende waarde van CoffeeRoots scherp op het netvlies, heeft Third Floor Design een ontwerp met wireframes ontwikkeld, waarin alle functionaliteiten samenkomen. Na goedkeuring werd de site technisch gebouwd en ten slotte ‘gevuld’ met foto’s en teksten. Tussentijds is er geregeld contact geweest met de opdrachtgever, zodat het een gezamenlijk proces werd. Intensieve samenwerking dus, en dat kwam de kwaliteit van het eindresultaat natuurlijk alleen maar ten goede.

Het resultaat

Niets zo bevredigend als de ruimte krijgen om een project van A tot Z op te pakken. Voor CoffeeRoots realiseerde Third Floor Design een complete make-over: een nieuwe menustructuur, nieuwe routing, nieuwe foto’s, nieuwe teksten, en dat is alles in een kek grafisch jasje. Het zwaartepunt is verschoven van informatief naar enthousiasmerend, naar beleving. Aan de achterzijde is overigens ook aanzienlijk gesleuteld: de site heeft een gebruiksvriendelijk bestelsysteem gekregen, evenals een CMS waarmee CoffeeRoots zelf aanpassingen kan doen. Het resultaat: meer bezoekers die langer blijven ‘hangen’ en vaker bestellingen plaatsen.

“Samenwerking is net als koffie. Als je een
lekker kopje wilt, zul je daar zorg en aandacht
aan moeten besteden.”

Mark Copal - Third Floor Design

Mark Copal

Third Floor Design

Wilt u samen met Third Floor Design ook een soort gelijk proces ingaan?